X
Cena
niska
wysoka
średnia
OD
DO

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

wąski
szeroki
średni
OD
DO

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

wąski
szeroki
średni
OD
DO

cienka
gruba
średnia
OD
DO

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...
Markowy zegarek z dużym logo – prestiż czy kicz?

Markowy zegarek z dużym logo – prestiż czy kicz?

Lata 80. i 90. upłynęły pod znakiem mody na widoczne logo. Markowe ubrania, torebki czy zegarki z dużym logotypem były wówczas symbolem prestiżu. Następnie logotypy zniknęły z wybiegów, aby dwie dekady później powrócić – nie tylko z nową siłą, ale i w nowej odsłonie. W dzisiejszym wpisie bierzemy pod lupę fenomen logomanii. Dowiedz się więcej o tym trendzie!

Czy zegarki z widocznym logo są modne? Odpowiadamy!

Moda na logo powraca – Gucci, Balenciaga, Dolce & Gabbana, Versace czy Fendi to zaledwie kilka domów mody, których kolekcje z widocznym logo wyprzedają się w mig. Potencjał, jaki kryje się w dużym logotypie, dostrzegają też marki zegarmistrzowskie!

Logomania – co to za trend i skąd się wziął?

Logomania to moda na ubrania, buty oraz akcesoria z wyraźnym logotypem marki. Początki tego trendu sięgają lat 80. i zbiegają się w czasie z początkami mody na fitness. To właśnie wtedy na ubraniach i butach sportowych po raz pierwszy pojawiło się widoczne logo. Zasada była właściwie jedna – im większe oraz bardziej wyraziste, tym lepiej.

Nie minęło wiele czasu, a logotypy przeniknęły do mody codziennej. Do ich popularności niewątpliwie przyczyniła się poprawa statusu finansowego. Lata 80. to w Stanach czas pokolenia yuppie – młodych nastawionych na karierę Amerykanów, którzy chętnie podkreślali swój status modnymi i drogimi akcesoriami z logo luksusowych marek. W ten oto sposób napisy Calvin Klein, Louis Vuitton czy Chanel zaczęły pojawiać się na bluzach, koszulkach, butach, plecakach, torebkach i zegarkach.

Pierwsza połowa lat 90. i panująca wówczas moda na streetwear to czas, kiedy pozycja logomanii jeszcze się umacnia. Niebawem ma się to jednak zmienić – im bliżej końca dekady, tym bardziej epatowanie logo zaczyna być kojarzone z kiczem i złym gustem. Dziś, 20 lat później, logotypy powracają na wybiegi... 

Jak wygląda nowoczesna logomania?

Obecnie logomania to już nie tylko materialny manifest, lecz także sposób na zabawę modą, czasem tez na nostalgiczne wspomnienie stylu vintage. Oczywiście osoby, które mogą sobie pozwolić na ubrania czy akcesoria luksusowych marek, nadal chętnie to akcentują – jednak czynią to raczej w dyskretny sposób. Za tą potrzebą podążają projektanci, a logotypy umieszczane są na ubraniach w sposób mniej dosłowny.

Zamiast wyrazistych napisów umieszczanych centralnie znajdziemy np. stworzone na ich bazie ciekawe wzory. Często są to regularne, geometryczne printy niczym nadruk pokrywające całą sukienkę czy torebkę. Przykładem może być Prada, która ze swojego logo zaczerpnęła trójkąt, a następnie stworzyła na jego bazie geometryczny nadruk. W podobnym kierunku poszła marka Givenchy, tworząc ze swojego logo nadrukowany na tkaninie abstrakcyjny, meandryczny wzór.

zegarki-z-logo

Jak projektanci mody i zegarków wykorzystują widoczne logo?

Logotypy wielu domów mody, nawet jeśli pozostają widoczne, też uległy znacznemu uproszczeniu. Często na ubraniach i dodatkach widnieją litery zaczerpnięte od nazw lub inicjałów projektantów. Na tego typu zabiegi zdecydowały się m.in. domy mody Michael Kors, Calvin Klein, Marc Jacobs czy Marine Serre.

Jak już wspomnieliśmy powyżej, niekiedy litery układają się we wzorzyste printy pokrywające całe ubranie lub akcesorium. Trzeba się jednak dobrze przyjrzeć, aby dostrzec, że chodzi o konkretną markę. Jak kreatywnie można bawić się logo, pokazują też projektanci z marki Balenciaga, w której kolekcjach znajdziemy m.in. kurtki z logo na wywijanym kołnierzu. Z kolei w kolekcjach Dsquared2 znajdziemy spodnie z lampasem stworzonym z rzędu logotypów.

Niejako w opozycji do trendu na dyskretne logo stoją Guess, Tommy Hilfiger czy Fendi, dla których ogromny logotyp to znak rozpoznawczy, a tym samym obowiązkowy element każdego projektu. W większości kolekcji pojawiają się więc T-shirty i bluzy z dużym napisem z przodu. Przybywa też projektantów decydujących się na umieszczanie logotypów na ołówkowych spódnicach, koszulach z krepy i butach, które nie są typowe dla mody casualowo-sportowej – to kolejny wyróżnik nowoczesnej logomanii. Wyraziste logo marek znajdziemy więc na szpilkach, kozakach i botkach, a także na akcesoriach takich jak eleganckie paski, chusty i zegarki.

Najbardziej znane logo w świecie zegarków

Zegarek to więcej niż funkcjonalny i modny dodatek. Za każdym projektem kryje się określona filozofia, a często też ciekawa historia. To wszystko w sposób symboliczny oddaje właśnie logo marki. Do najbardziej znanych logotypów w świecie zegarków należy znak szwajcarskiego krzyża – kojarzący się ze szwajcarską tradycją, jakością i precyzją. Po raz pierwszy wykorzystał go Victorinox na początku XX wieku, chcąc wyróżnić swoje produkty na tle konkurencji. Dziś istnieje szereg wariacji na temat tego symbolu, a po logo w tym stylu sięga wiele marek.

Kotwica i cyrkiel to z kolei znak rozpoznawczy zegarków Atlantic. Co ciekawe, logo to na przestrzeni dekad wielokrotnie się zmieniało. Początkowo był to artystyczny napis, do którego następnie dodano literę A. Obecne logo to kotwica i cyrkiel nachodzące na siebie na kształt litery A. Nowy logotyp ma podkreślać morski charakter brandu. Również logo Zeppelin logo doskonale oddaje filozofię marki. Przypomnimy tylko, że zegarki Zeppelin inspirowane są historią dziewiętnastowiecznego lotnictwa oraz powstają z myślą o miłośnikach stylu vintage. Sterowiec w logo to piękny detal, który dodaje im charakteru.

W roli logo często pojawia się też nazwisko lub inicjały założyciela marki zegarmistrzowskiej/domu mody. Tak jest m.in. w przypadku zegarków Michael Kors, gdzie na tarczy widnieją klasyczne inicjały MK. Analogicznie kolekcje nowojorskiego domu mody Calvin Klein sygnuje minimalistyczne logo cK – nienachalne, a jednocześnie doskonale widoczne. Zresztą przekonajcie się sami.

Damski zegarek Michael Kors Janelle MK7088

Za marką Michael Kors kryje się inspirująca historia, a zegarki tego domu mody bezdyskusyjnie wyróżniają się wzornictwem. Masywna koperta oraz bransoleta w złotym odcieniu, a na tarczy bogate zdobienia kryształkami to znaki rozpoznawcze zegarka Michael Kors Janelle MK7088. Całość dopełnia wyraźne logo. W sumie dopełnia nie jest tu dobrym słowem: w tym zegarku logo samo w sobie jest ozdobą. Ma grać pierwsze skrzypce, przyciągać uwagę. Zegarek jest na tyle wyrazisty, że świetnie sprawdzi się w połączeniu z prostą bazą.

MK7088

Damski zegarek Calvin Klein Iconic Mesh 25200033

Na początku 2017 roku świat obiegła wiadomość, że nowojorski dom mody Calvin Klein ma nowego dyrektora kreatywnego, a także nowe logo. To już kolejna zmiana logotypu tej marki. Pierwsze logo tego legendarnego domu mody zaprojektowane zostało w latach 70. przez Jeffreya Banksa. Z biegiem czasu napis Calvin Klein i litery cK były delikatnie modyfikowane. W zależności od kolekcji zmieniał się też odcień liter. Iconic Mesh 25200033 to minimalistyczny zegarek damski w odcieniach szarości. Logo perfekcyjnie wtapia się kolorystycznie w ten monochromatyzm.

25200033

Zegarek Calvin Klein Iconic 25200165

Kolejny projekt-ikona nowojorskiego domu mody – a zarazem kolejny przykład, że minimalizm też lubi abstrakcyjne podejście do projektowania. Projektanci z marki Calvin Klein lubią kontrowersje i chętnie zrywają ze stereotypowym podziałem na to, co klasyczne i nowoczesne, formalne i sportowe, męskie i kobiece. Iconic 25200165 to jeden z typowych dla tej marki uniwersalnych projektów unisex. Cyferblat staje się przestrzenią do zabawy fakturami, a duża tarcza to... dużo miejsca na logo. Zegarek mocowany jest na masywnej bransolecie. Odnajdzie się zarówno na męskim, jak i na kobiecym nadgarstku, a do tego świetnie wkomponuje się w większość stylizacji.

25200165

Męski zegarek Calvin Klein Modern Skeleton 25200214

Mechanizm, którego pracę można podziwiać przez tarczę typu open-heart, to wyjątkowy detal. Na tle zębatek i przekładni umieszczono dodatkowe elementy: totalizatory i wskazówki. Spostrzegawczemu oku nie umknie też logotyp cK, będący genialnym rusztowaniem dla tej industrialnej całości. Modern Skeleton 25200214 to ikona nowoczesnego designu, ale też synonim najwyższej jakości wykonania. Hipoalergiczna stal szlachetna, odporne na stłuczenia szkło mineralne, a w kopercie mechanizm kwarcowy zasilany baterią to wyróżniki tego i innych zegarków Calvin Klein. 

25200214

Męski zegarek Lacoste Le Croc 2011132

Krokodyl Lacoste to chyba jedno z najbardziej rozpoznawalnych logo w świecie mody. Jego pomysłodawcą jest André Gillier. To właśnie on – zainspirowany sportowym przezwiskiem przyjaciela – stworzył pierwszego krokodyla na koszulce polo. Rene Lacoste znany był ze swojej agresywnej gry, a także z zamiłowania do skórzanych akcesoriów. Z czasem krokodyl pojawił się na wszystkich produktach marki. Lacoste Le Croc 2011132 to sportowy męski zegarek, w którym logotyp występuje w roli głównej, stając się właściwie jedynym detalem na tarczy. Do naszego zestawienia wytypowaliśmy zegarek monochromatyczny w stalowych szarościach. Ten wzór znajdziesz jednak także w wielu innych wariantach kolorystycznych. Kopertę i bransoletę zegarka wykonano ze stali szlachetnej. Na tarczy mamy szkło mineralne, w kopercie – zasilany baterią mechanizm kwarcowy.

2011132

Logo na ubraniach czy akcesoriach – co wybrać?

Sięgając, czy to po ubrania, czy po dodatki z widocznym logo, warto zachować umiar. Idealnie, jeśli w stylizacji znajdzie się tylko jeden element z logotypem. W ten sposób nie trzeba się obawiać o modowe faux-pas, a do tego logo fajnie wyróżni się na tle całego stroju. Jak wplatać logotypy w stylizacje? Oto kilka wskazówek!

Bluza z przeskalowanym logo, najlepiej na przodzie to klasyk w stylu vintage. Jeśli modę lat 80. i 90. wspominasz z nostalgią, taka bluza to Twój niezbędnik. To raczej wybór na nieformalne okazje – połącz ją z joggerami i ulubionymi sneakersami, a stworzysz modny i wygodny look na spotkanie ze znajomymi czy luźne wyjście z domu.

W przypadku bardziej formalnych outfitów polecamy subtelniejsze opcje. Postaw na dyskretne logo, najlepiej umieszczone na akcesoriach – w postaci klamer, przypinek, naszywek lub też akcentu na zegarku. Możliwości jest wiele. Zarówno markowa torba typu shopper, jak i zegarek z logo na tarczy świetnie uzupełnią elegancki płaszcz lub marynarkę. Takie logo nie „krzyczy”, a jednak doda stylizacji charakteru.

W SWISS mamy dla Ciebie markowe zegarki damskie i męskie

Jak podają marki odzieżowe, od kilku sezonów najlepiej sprzedają się właśnie ubrania i dodatki z logo. Wykorzystaj je więc jako subtelny akcent w swoich codziennych, smart casualowych i eleganckich zestawach. Markowe zegarki damskie i męskie: z dużym logo, a także maksymalnie subtelne czekają na Ciebie w SWISS – sprawdź!